Vraag

Verlagen termijnbedrag ivm zonnepanelen

• 3 maart 2019
  • 3 reacties
  • 156 keer bekeken

Sinds 21 februari 2019 hebben wij 12 zonnepanelen op dak. Daarmee wordt naar verwachting rond 2800 Kwh opgewekt. Wij verwachten daarmee onze stroomverbruik daarmee te kunnen dekken en zelfs voor een groot deel terug te kunnen leveren aan het net. Dat betekent dat onze stroomkosten 0 zijn en zelfs een bedrag krijgen uitbetaald. In Mijn Energie hebben we onze termijnbedrag aangepast, echter dat kan maar met 10% lager. Kunnen jullie ons termijn bedrag voor gedeelte stroom op nul zetten?

3 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi @Heino,

Welkom op de community! En wat goed om te horen dat je zonnepanelen hebt, dat horen we graag :)

Het is altijd hoed om een buffer aan te houden qua kosten, ook wanneer je verwacht om meer op te brengen dan te verbruiken. Je houdt bijvoorbeeld altijd nog de vaste leveringskosten en de netbeheerder kosten.

Op welk totaalbedrag zou je je maandelijkse termijnbedrag willen zetten?

Groet,
Tomer
Als ik een berekening maak met de tarieven van 2019 en mijn huidige verbruik kom ik op €55 per maand, namelijk 0 voor stroom en 55 voor gas. Dit is inclusief vaste leveringskosten en netwerkkosten. Uit voorzichtigheid wil ik een termijnbedrag van 60 per maand.
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @Heino,

Bedankt voor je bericht. Ik zal je termijnbedrag wijzigen naar €60 per maand, hiervan ontvang je ook een bevestiging per mail.

Groetjes,

Roufaida

Reageer