Vraag

verrekenen

• 6 juni 2019
  • 6 reacties
  • 233 keer bekeken

Hoe wordt de opgewekte stroom die toegevoegd wordt aan het net verrekend? Via de provider: Solar Edge of via Qurrent

6 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @HGroen,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.

De opwek van, ik neem aan zonnepanelen, worden door Qurrent verrekend. Eerst wordt de teruggeleverde stroom gesaldeerd met je verbruik van de momenten waarop je niet terugleverde. Mocht je meer teruggeleverd hebben dan je verbruikt hebt, dan krijg je voor elk extra opgewekte kWh krijg je €0.10.

Groet, Simon
Dank voordit antwoord maar hoe weet Q. wat ik opwekte
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @HGroen,

Bedankt voor je bericht. Alle opwek wordt geregistreerd in je meter. Aan de hand van je meterstanden wordt het verrekend op de jaar/eind nota.

Groeten,

Roufaida
Hallo Roufaida,
Zojuist mijn jaarrekenig gekregen: of ik begrijp hem neit of er is niet verrekend wat ik aan stroom produceerde volgens mijn gegegevns is dat ruim 1 Mw

Kun je me helpen?
Reputatie 5
Badge +14
Wat geregistreerd wordt door je meter is de geleverde stroom door qurrent.
Zelf opgewekte stroom - eigen verbruik wordt teruggeleverd aan het grid, dit terugleveren wordt ook geregistreerd door de meter.

Als je pv-installatie aangeeft dat er 1MWh is opgewekt en je hebt hier zelf 500 kWh van verbruikt wordt er maar 500 kWh door de meter als zijnde teruggeleverd (opgewekt) geregistreerd.
Badge
Hoi @HGroen ,

Het is ook mogelijk dat je nog een oude meter hebt met een draaischijf. Wanneer er dan meer opgewekt dan verbruikt wordt dan loopt de meter terug. Echter, wanneer je meer verbruikt dan opwekt loopt de meter gewoon door. Op de energie rekening kan je dan niet apart de opwek registreren, omdat het in de meter niet apart wordt geregistreerd zoals bij moderne meters. Maar de teruglevering aan het net is dan wel verwerkt in de jaarnota.

Groeten,
Gianluca

Reageer