Beantwoord

Verschil kWh opgewekt met zonnepanelen versus teruglevering aan Qurrent?

Op mijn jaarafrekening 2018 zie ik een teruglevering aan Qurrent van 1609 kWh en vlg de app van de zonnepanelen heb ik ca 2500 kWh opgewekt. Weet u waar dit verschil van 900 kWh vandaan komt?
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 31 januari 2019, 22:05

Dat heb je zelf gebruikt. Bijvoorbeeld door je koelkast toen de zon scheen. Wat je niet nodig hebt op het moment van opwekken, gaat door de meter als teruglevering. Dat is die 1609 kWh.

Groet, Frans

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +12
Dat heb je zelf gebruikt. Bijvoorbeeld door je koelkast toen de zon scheen. Wat je niet nodig hebt op het moment van opwekken, gaat door de meter als teruglevering. Dat is die 1609 kWh.

Groet, Frans
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @DirkBakker.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

De opwek van je zonnepanelen is de totale hoeveelheid aan kWh's die je zonnepanelen in een bepaalde periode hebben opgewekt. Van teruglevering is echter alleen sprake wanneer je meer stroom opwekt dan je zelf verbruikt en dan terug levert aan het stroomnet. Het verschil tussen je teruglevering en je totale opwek is dus, zoals @FransvanWoerkom al zegt, je eigen verbruik.

Groeten,
Julian

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen