Beantwoord

Waarom kan ik de opwek van de zonnepanelen niet terugzien in mijn energiegrafieken?

• 7 januari 2019
  • 3 reacties
  • 185 keer bekeken

In november vorig jaar aangeschaft en laten registreren maar zie dat nog niet terug in mijn energie. Hoe komt dar?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 8 januari 2019, 11:31

Hoi @PieterAntoons.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Voorheen was het mogelijk om de opwek te monitoren in de energiegrafieken van Mijn Energie middels de Qbox Solar, wat eigenlijk een brutoproductiemeter was.
Helaas bieden we deze sinds april van 2018 niet meer aan en hebben we ook de stekkers uit de Qbox servers getrokken. Inzicht in de opwek van je zonnepanelen in de energiegrafieken van Mijn Energie is hierom helaas niet meer mogelijk. Wel zie je je teruglevering terug in de energiegrafieken als negatief verbruik. De staaf- of lijndiagram gaat op dat moment onder de X-as, wat betekent dat je op dat moment meer energie opwekt dan dat je verbruikt.

Vaak geven de installateurs van de zonnepanelen advies over welke applicatie je het beste voor monitoring kunt gebruiken. Je kunt ook altijd even kijken bij de mobiele applicatie van Fritts. Mocht je deze middelen niet voldoende vinden, dan kun je ook nog kijken bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag van je.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PieterAntoons.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

Voorheen was het mogelijk om de opwek te monitoren in de energiegrafieken van Mijn Energie middels de Qbox Solar, wat eigenlijk een brutoproductiemeter was.
Helaas bieden we deze sinds april van 2018 niet meer aan en hebben we ook de stekkers uit de Qbox servers getrokken. Inzicht in de opwek van je zonnepanelen in de energiegrafieken van Mijn Energie is hierom helaas niet meer mogelijk. Wel zie je je teruglevering terug in de energiegrafieken als negatief verbruik. De staaf- of lijndiagram gaat op dat moment onder de X-as, wat betekent dat je op dat moment meer energie opwekt dan dat je verbruikt.

Vaak geven de installateurs van de zonnepanelen advies over welke applicatie je het beste voor monitoring kunt gebruiken. Je kunt ook altijd even kijken bij de mobiele applicatie van Fritts. Mocht je deze middelen niet voldoende vinden, dan kun je ook nog kijken bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het natuurlijk graag van je.

Groeten,
Julian
Ik hoop dat de samenvoeging met Greenchoice dit probleem op gaat heffen. Bij Greenchoice kon jet het namelijk wel via de app volgen. Best gek dat het bij Qurrent niet kan met de hedendaagse techniek.
Nu zie je nergens of de teruglevering ook werkelijk opgepakt wordt ....
Eenne het zou maandelijks te zien zijn op de site: ik kan het helaas niet vinden.
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @BarbaravanDam

In de app wordt nu het netto verbruik laten zien. Het verbruik wordt verminderd met de opwek uit de zonnepanelen. De daadwerkelijke opbrengt van de zonnepanelen wordt inderdaad maandelijks insichtbaar gemaakt. Dit heet het Verbruiks- en kostenoverzicht (VKO). Deze wordt via de mail naar je verstuurd. Ik zag dat de VKO nog niet klaar staat en daarom nog niet verstuurd is. Wanneer deze klaar is wordt het naar het voor ons bekende mailadres gestuurd.

Groet, Simon

Reageer