Beantwoord

Waarom verschilt de opwek van de omvormers en de teruglevering van de slimme meter?

• 25 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 645 keer bekeken

Beste,

Wij hebben een verschil van (wat ik nu kan berekenen) 785.5 KwH die de slimme meter minder aan opwek (teruglevering) aangeeft dan dat de data van de zonnepanelen aangeven. Wij hebben enige tijd geleden bij Enexis reeds de WP laten aanpassen naar 6810 en hadden verwacht dat het wellicht hier aan zou liggen (er was maar 1 zonnepanelenkast geregistreerd en we hebben er 2), maar helaas bestaat het verschil nog steeds.
Zouden jullie kunnen uitzoeken waar dit grote verschil vandaan komt? Enexis worden we op het moment helaas ook niet heel veel wijzer van.

met vriendelijke groet,
Dave & Kyra
icon

Beste antwoord door H.J.Ploeg 25 augustus 2017, 19:02

Beste Dave, ik had een tijdje terug de zelfde vraag en heb deze voorgelegd aan Liander, onze netbeheerder en zij hebben mij uitgelegd dat er tijdens opwekking ook stroom verbruikt word rechtstreeks van de panelen door bv uw koelkast of wat dan ook, deze hoeveelheid is daardoor niet af te lezen op uw slimme meter en zodoende blijft er een verschil waarneembaar tussen de data van uw omvormer (de echte opwek) en uw slimme meter.
Ik ben ook maar gewoon een qurrent gebruiker, maar zag toevallig dezelfde vraag langs komen die mij bezig hield.
Hoop dat het wat duidelijkheid geeft.

Vriendelijke groet Harry
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +6
Beste Dave, ik had een tijdje terug de zelfde vraag en heb deze voorgelegd aan Liander, onze netbeheerder en zij hebben mij uitgelegd dat er tijdens opwekking ook stroom verbruikt word rechtstreeks van de panelen door bv uw koelkast of wat dan ook, deze hoeveelheid is daardoor niet af te lezen op uw slimme meter en zodoende blijft er een verschil waarneembaar tussen de data van uw omvormer (de echte opwek) en uw slimme meter.
Ik ben ook maar gewoon een qurrent gebruiker, maar zag toevallig dezelfde vraag langs komen die mij bezig hield.
Hoop dat het wat duidelijkheid geeft.

Vriendelijke groet Harry
Reputatie 4
Badge +8
Goed antwoord, dank je wel, Harry! Ik heb hier verder niets meer aan toe te voegen :)

Groeten,
Tomer van Qurrent
Badge +4
De opgewekte stroom gebruik je eerst zelf. wat je echt teveel hebt gaat terug het netwerk in.
mooier kunnen we het niet maken

Reageer