Beantwoord

Waarom zie ik geen gegevens van de opwek van mijn zonnepanelen?

• 9 april 2017
  • 4 reacties
  • 212 keer bekeken

sinds 16 februari ben ik klant bij Qurrent. We hebben zonnepanelen en een slimme meter, ik zie echter 0% opgewekt. Dat lijkt me niet correct. Wat gaat hier niet goed?
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 15 april 2017, 14:03

Hoi Carolien,

Het klopt dat je bij opwek 0% ziet. Zonder Solar zie je in Mijn Energie namelijk je netto verbruik. Dat wil zeggen verbruik - (min) teruglevering. Dit zie je dan op week, maand en jaarniveau.

Met een gratis Qbox zie je ook op dagniveau en live je nettoverbruik.

Solar
Met een Qbox + Solar zie je het verbruik en opwek los van elkaar. Voor de Solar heb je een monteur nodig die deze in de groepen in je meterkast kan monteren.

Je slimme meter laat namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Voor je jaarnota worden de meterstanden van je slimme meter gebruikt en zie je wel los de totale teruglevering.

Meer informatie over de Qbox kan je hier vinden.

Groeten van Tanja
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi Carolien,

Het klopt dat je bij opwek 0% ziet. Zonder Solar zie je in Mijn Energie namelijk je netto verbruik. Dat wil zeggen verbruik - (min) teruglevering. Dit zie je dan op week, maand en jaarniveau.

Met een gratis Qbox zie je ook op dagniveau en live je nettoverbruik.

Solar
Met een Qbox + Solar zie je het verbruik en opwek los van elkaar. Voor de Solar heb je een monteur nodig die deze in de groepen in je meterkast kan monteren.

Je slimme meter laat namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Voor je jaarnota worden de meterstanden van je slimme meter gebruikt en zie je wel los de totale teruglevering.

Meer informatie over de Qbox kan je hier vinden.

Groeten van Tanja
hallo Tanja, ik heb wel de solar ertussen zitten maar zie ook o% bij de live weergave...hoe kan dat?
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Robert,

Ik heb zojuist je Solar gecontroleerd en zie in het daggrafiek wel de opwek van je zonnepanelen. Zie je inmiddels al een opwek percentage in het live overzicht?

Groeten van Tanja
Hoi Robert,

Aanstaande woensdag (3 mei) organiseren wij aan het eind van de middag een informatie/meedenk sessie over de jaarnota. Wellicht is dit ook voor jou interessant, op deze manier krijg je namelijk meer inzicht in de nota en kan je meehelpen deze nog inzichtelijker te maken.

Je kunt je via dit topic aanmelden: https://community.qurrent.nl/innovatie-14/verbeteren-de-jaarnota-denk-mee-1089.

Groetjes,

Beau

Reageer