Beantwoord

Waarom zie ik mijn opgewekte stroom niet terug in de energiegrafieken van Mijn Energie?

• 12 januari 2019
  • 3 reacties
  • 150 keer bekeken

Hoelang duurt het voordat mijn aangemelde panelen verwerkt zijn en ik per kwartier mijn opgewekte energie kan zien in het dashboard?
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 14 januari 2019, 13:48

Hoi @PeterTrapman.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

De slimme meter is niet in staat om los de opwek van je zonnepanelen weer te geven in de energiegrafieken van Mijn Energie. Wel zie je je teruglevering (de hoeveelheid stroom die je hebt opgewekt maar niet hebt verbruikt) terug in de energiegrafieken als 'negatief verbruik'. Vaak geven de installateurs van zonnepanelen bij de installatie meer informatie over de manieren waarop je je opwek kan monitoren. Mocht je dit niet hebben gekregen dan verwijs ik je graag door naar de website van Fritts waar meer informatie staat over de mogelijkheden van het monitoren van je opgewekte stroom.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @PeterTrapman.

Welkom op de community en bedankt voor je bericht.

De slimme meter is niet in staat om los de opwek van je zonnepanelen weer te geven in de energiegrafieken van Mijn Energie. Wel zie je je teruglevering (de hoeveelheid stroom die je hebt opgewekt maar niet hebt verbruikt) terug in de energiegrafieken als 'negatief verbruik'. Vaak geven de installateurs van zonnepanelen bij de installatie meer informatie over de manieren waarop je je opwek kan monitoren. Mocht je dit niet hebben gekregen dan verwijs ik je graag door naar de website van Fritts waar meer informatie staat over de mogelijkheden van het monitoren van je opgewekte stroom.

Groeten,
Julian
Hallo Julian,

Bedankt voor je reactie. Alhoewel ik daar niet echt vrolijk van wordt. Als ik het goed begrijp is de service dus minder geworden, na de Qbox! Ik verwacht van de energie maatschappij waar ik stroom van afneem, dat deze middels de slimme meter, de teruggeleverde stroom kan weergeven. Het kan immers ook in de grafiek als ik meer teruglever dan gebruik...

Waarvoor heb ik dan het aantal panelen wat ik heb liggen ingevuld op de website en moest ik het pv systeem aanmelden?

Groeten Peter.
Reputatie 2
Badge +9
Hoi Peter,

Dankjewel voor je reactie.
Helaas hebben we geen alternatief voor de Qbox Solar waar je de teruglevering kon meten inderdaad.
Het verbruik dat je ziet is altijd gesaldeerd.

In Mijn Energie kun je dit soort zaken nog wel aangeven zodat we een gemiddeld verbruik voor je kunnen inschatten. Zo kun je kijken of je boven of onder het gemiddelde van vergelijkbare huishoudens zit.

Groet, Joost

Reageer