Beantwoord

Waarom zie ik mijn zelf opgewekte energie niet?

• 14 februari 2017
  • 13 reacties
  • 527 keer bekeken

Ik zie bij zelfopgewekte energie nog steeds 0% staan. Dit terwijl ik, ook via de slimme meter standen, zelf energie opwek.
Moet ik dat zelf gaan bijhouden? of is het een instelling ergens.
icon

Beste antwoord door Tanja van Qurrent 17 februari 2017, 15:39

Hoi allemaal,

De registratie van je zonnepanelen loopt via je slimme elektra meter. Op de app en in Mijn Energie zie je dan een netto verbruik. Dat is verbruik - (min) opwek. Dan staat er bij opwek met zonnepanelen inderdaad 0%.

Om je verbruik live te zien heb je een Qbox nodig (alleen borg). En om je opwek los en live in te zien heb je een Qbox + Solar nodig (deels borg, deels betaal product).

Groetjes, Tanja
Bekijk origineel

13 reacties

Ik heb dezelfde vraag. Ik zie niets terug van mijn zelf opgewekte energie (zonnepanelen). Op jaarbasis goed voor 3600 kWh.
Heb een slimme meter en ik heb een heb van een ander energieleverancier (NLE) die op mijn telefoon voortreffelijk werkt.
Dat kan Qurrent toch ook!
Badge
Ook bij mij in 'mijn energie'staat alles op nul bij zelf opgewekt. ik heb dit afgelopen jaar net zoveel gebruikt als opgewekt . En bij zonnepanelen (allemaal bekend bij qurrent ) zou dan toch 100% moeten staan.

Ook in de grafieken van energie staat mijn energie van de zonnepanelen niet aangegeven. Als ik meer opwek dan gebruik staat de gele balk onder de nul (als teken dat ik meer opwek). Maar eigenlijk zou mijn zonnenergie daar als oranje balkje moeten verschijnen. Dat gebeurd nu al een jaar niet!

ik heb een slimme meter!

Graag een reactie
Reputatie 5
Badge +13
Hoi allemaal,

De registratie van je zonnepanelen loopt via je slimme elektra meter. Op de app en in Mijn Energie zie je dan een netto verbruik. Dat is verbruik - (min) opwek. Dan staat er bij opwek met zonnepanelen inderdaad 0%.

Om je verbruik live te zien heb je een Qbox nodig (alleen borg). En om je opwek los en live in te zien heb je een Qbox + Solar nodig (deels borg, deels betaal product).

Groetjes, Tanja
Ik vind dat een vreemde zaak. Waarom heb ik dan gescheiden meters ? Dat berekenen kan ik zelf ook. De getallen op deze site zeggen me dus niets...
Reputatie 5
Badge +13
Hoi BHVeldman,

Het verschil zit hem in dat een elektra meter namelijk niet je totale opwek zien. Een deel van je opwek wordt direct verbruikt in je huis en wordt niet geregistreerd op je elektra meter. (Dit is het verschil tussen opwek en teruglevering) De Solar registreert de totale opwek van je zonnepanelen wel.

Groeten van Tanja
Via de Qbox zie ik nu alleen nog 1 grafiek, het netto verbruik volgens mij. Een tijd terug zag ik ook de grafiek van de zelfopgewekte energie middels een extra kWh-meter in de meterkast. Dit was zo, waarom is dit gewijzigd? Ik wil ook graag zien wat er opgewekt wordt.
Hallo Tanja,

Ik heb een extra kWh-meter, speciaal voor de groep van de zonnepanelen, van jullie in de meterkast zitten en is aangesloten op de Qbox. Ik zie de opgewekte energie ook niet meer, het was wel zo. Waarom en wat is er gewijzigd?

Groet Joop
Reputatie 3
Badge +8
Hallo JoopFikken,

Bedankt voor je bericht.
Omdat je een Qbox Solar hebt, zou je zowel je energieverbruik als de opwek apart in de verbruiksgrafieken terug moeten vinden.

Loopt de Eltako meter nog wel op? Ik hoor het graag!

Groetjes, Nina
Hallo,

De Eltako kWh-meter loopt niet op, dus deze is stuk. Wat nu?

Groet Joop.
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Joop,

Wat vervelend dat de Eltakometer stuk is gegaan.
De Qbox Solar heeft een garantie van 2 jaar en daar zit je gelukkig nog binnen.
Ik ga voor je aan de slag en ik zorg ervoor dat er een nieuwe Qbox Solar wordt toegestuurd.

Als de oude Eltako is verwijderd kun je hem kosteloos naar ons terugsturen. Dit kan gratis door de doos af te leveren bij een PostNL afgiftepunt. Stuur de Qbox terug naar het volgende adres:

Qurrent B.V.
Antwoordnummer 91054
1000 XA Amsterdam

We horen graag van je wanneer de nieuwe Qbox Solar is geïnstalleerd!

Groetjes, Nina
Wanneer kan ik mijn toegezegde kWh-meter tegemoet zien?
Reputatie 3
Badge +8
Hoi Joop,

De productiemeter heb je deze week nog binnen!
Laat je het ons weten wanneer je hem binnen hebt en opnieuw hebt geïnstalleerd?

Groetjes, Nina

Reageer