Beantwoord

Waarom zie ik niet de opwek van mijn zonnepanelen terug in de energiegrafieken in Mijn Energie?

• 18 maart 2018
  • 6 reacties
  • 267 keer bekeken

waarom zien wij niet wat wij terug verdienen met de zonnepanelen? ik heb zo'n idee dat wij vies zijn opgelicht met het aansmeren van qurrent.volgens de vertegenwoordiger zouden wij er 100 tot 200 euro p/j op besparen als wij naar jullie zouden overstappen maar als ik nu naar het verbruik kijk lijkt het wel of wij opeens mega veel gas verbruiken!! Ik heb zo'n vies vermoeden dat wij straks flink bij mogen betalen en ik heb spijt dat wij de overstap naar jullie hebben gemaakt. in het dashboard zie ik alleen maar staan windtegoed en bij zonnepanelen staat helemaal niks of moeten klanten soms perse eerst weer extra kosten maken voor een qbox solar??? terwijl wij al jaren zonnepanelen hebben!
icon

Beste antwoord door Julian van Qurrent 6 april 2018, 13:36

Hoi @EllievanDijk

Bedankt voor je reactie.

Wat je momenteel ziet in de energiegrafiek in Mijn Energie is je netto verbruik.
Zoals @JohnKemmer al aangeeft is dit je bruto verbruik minus je eigen opwek.
Om daadwerkelijk een aparte lijn te krijgen in de grafiek voor je eigen opwek heb je een Qbox Solar nodig.
Hier wordt inderdaad een aanschafprijs voor gevraagd omdat de Qbox Solar een productiemeter bevat die wij zelf bij een derde partij moeten aanschaffen.

Mocht je geen internetmodem in je meterkast hebben, dan kan je gebruik maken van de Qbox Duo uitvoering.

Helaas worden nieuwe bestellingen voor de Qbox op dit moment niet aangenomen. De bestellingen die op dit moment nog lopen, zullen worden nog worden verwerkt en verzonden maar nieuwe bestellingen voor de Qbox zullen helaas niet worden verwerkt.

Groeten,
Julian
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Hoi @EllievanDijk

Bedankt voor je reactie.

Wat je momenteel ziet in de energiegrafiek in Mijn Energie is je netto verbruik.
Zoals @JohnKemmer al aangeeft is dit je bruto verbruik minus je eigen opwek.
Om daadwerkelijk een aparte lijn te krijgen in de grafiek voor je eigen opwek heb je een Qbox Solar nodig.
Hier wordt inderdaad een aanschafprijs voor gevraagd omdat de Qbox Solar een productiemeter bevat die wij zelf bij een derde partij moeten aanschaffen.

Mocht je geen internetmodem in je meterkast hebben, dan kan je gebruik maken van de Qbox Duo uitvoering.

Helaas worden nieuwe bestellingen voor de Qbox op dit moment niet aangenomen. De bestellingen die op dit moment nog lopen, zullen worden nog worden verwerkt en verzonden maar nieuwe bestellingen voor de Qbox zullen helaas niet worden verwerkt.

Groeten,
Julian
Reputatie 5
Badge +14
Bij geen enkele energie leverancier is het mogelijk om de opwek van zonne-energie zonder extra apparatuur dan alleen de elektra meter (slimmemeter) te registreren.
Wat wel mogelijk is om de overtollige opgewekte zonne-energie terug te zien in de grafiek van qurrent, dit is niet anders dan bij andere leveranciers.

Dat wat je ziet als zijnde opgewekte zonne-energie is niet een bruto productie maar gewoon wat er overblijft van bruto - eigen consumptie.

Als de bruto opbrengst van een pv installatie 1000 kWh is en het eigen verbruik 500kWh zie je in de grafiek 500 kWh wat wordt teruggeleverd aan het grid. Voor de meesten van ons zal dit vervolgens gesaldeerd worden op de momenten dat het eigen verbruik hoger is dan de bruto productie pv installatie.
Ook ik ben zwaar teleurgesteld dat ik de opgewekte zonne-energie niet terugzie in het dashboard. Mij is ook niet in het verkooppraatje verteld dat je een aparte QBox nodig hebt om die gegevens in te kunnen zien. Bij Essent kon ik alle gegevens goed terugzien zonder extra apparaten, gewoon alleen via mijn slimme meter. Waarom kan bij Essent wel wat bij Qurrent niet kan. Je wordt op onverwachte kosten gejaagd, niet alleen voor de QBox maar ook voor aanleg van extra stopcontact en internet in je meterkast.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi RobintenWolde,

Het gasverbruik over de wintermaanden ligt altijd een stuk hoger dan over de aankomende maanden. Daardoor lijkt het alsof je meer gas verbruikt dan gemiddeld, dit zal weer worden bijgesteld omdat je van de zomer veel minder verbruikt.

Groet,

Jeroen
maar dan weet ik nog niet waarom er zoveel gasverbruik is?? of zie ik dat nu helemaal verkeerd in mijn dashboard? want als ik vergelijk met het jaarverbruik wat wij bij nuon hadden zitten we nu schijnbaar opeens veel hoger??? en dat kan nooittttt
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Robin,

Welkom op onze Community!

De opwek van je zonnepanelen wordt geregistreerd en verrekend op je jaarnota. Daarin wordt ook de korting voor je eigen opwek meegenomen.

Om de opwek van je zonnepanelen live in te zien in Mijn Energie, heb je inderdaad een Qbox Solar nodig. Dit staat los van de registratie van je zonnepanelen die in je jaarnota worden meegenomen.

Groet,
Tomer

Reageer