Beantwoord

Wanneer wordt het windtegoed verrekend?

• 12 december 2018
  • 3 reacties
  • 239 keer bekeken

Badge +4
wordt het wint te goed pas verrekend aan het einde van het jaar? of wordt dit direct verrekend ( mijn energie)?

mocht ik geen gebruik hebben gemaakt van de wind te goed ben ik de Kwh dan kwijt?

als ik overstap naar ander energie maatschappij wat gebeurd er met mijn wind te goed?

U kunt mij vandaag 12 dec rond 12.00 ook bellen. dan ben ik even thuis

mvg John V
icon

Beste antwoord door Joost van Qurrent 13 december 2018, 11:04

Hoi John,

Dankjewel voor je vraag!
Je Windtegoed wordt ieder jaar aan het eind van je contractjaar op je jaarnota berekend.
Er geldt een minimum van 250 kWh per jaar per Windtegoed. Dit wordt niet gesaldeerd met je verbruik, maar wordt apart berekend.

Als je overstapt naar een andere leverancier kom je gratis Windtegoeden te vervallen. Voor je betaalde tegoeden heb je twee opties:
- Je kunt je Windtegoed direct opzeggen. In dat geval krijg je 50% van de aanschafwaarde van resterende looptijd.
- Je kunt ook kiezen voor jaarlijkse uitbetaling. Je krijgt dan jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende tarief (dat is kale stroomprijs + GVO).
Bij beiden worden er ook administratiekosten van 5 euro per Windtegoed berekend.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Hoi John,

Dankjewel voor je vraag!
Je Windtegoed wordt ieder jaar aan het eind van je contractjaar op je jaarnota berekend.
Er geldt een minimum van 250 kWh per jaar per Windtegoed. Dit wordt niet gesaldeerd met je verbruik, maar wordt apart berekend.

Als je overstapt naar een andere leverancier kom je gratis Windtegoeden te vervallen. Voor je betaalde tegoeden heb je twee opties:
- Je kunt je Windtegoed direct opzeggen. In dat geval krijg je 50% van de aanschafwaarde van resterende looptijd.
- Je kunt ook kiezen voor jaarlijkse uitbetaling. Je krijgt dan jaarlijks een uitkering van 250 kWh tegen het dan geldende tarief (dat is kale stroomprijs + GVO).
Bij beiden worden er ook administratiekosten van 5 euro per Windtegoed berekend.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is. Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag!

Groet, Joost
Badge +4

hoe rekenen jullie dit? ik ging er van uit dat dit van het gebruikte Kwh af getrokken werd.

ben ik dat benieuwd uw berekening
Reputatie 4
Badge +8
Hoi John,

De Windtegoed wordt verrekend door op je jaarnota, per Windtegoed, 250kWh in mindering te brengen op de kale stroomprijs en de kosten van de Garanties van Oorsprong. De opbrengst wordt afgetrokken van je energierekening.

Groet,
Tomer

Reageer