Vraag

Wat heb ik een spijt dat ik overgestapt ben. Wat een drama hier.

• 13 mei 2019
  • 7 reacties
  • 334 keer bekeken

Niet te vertrouwen.😭

7 reacties

Niet te vertrouwen.😭
Mensen zou je een tip geven vraag al je Verbruiks- en kostenoverzichten op van alle maanden dat voelt goed.
Ben ik nu ook mee bezig en bewaar deze goed. 👍🏻
Ook nog ff een advies voor Qurrent bied deze Verbruiks- en kostenoverzichten aan in pdf. Of dat je ze kan downloaden uit je dashboard. 💪
Reputatie 1
Badge +3
Hoi @DanielLeppink,

Welkom op onze community en bedankt voor je bericht.

Vervelend om te horen dat je ontevreden bent, kan ik je ergens bij helpen of iets voor je betekenen?

Groetjes,

Roufaida
Hallo excuses hoor dat ik zo uit mijn slof ben geschoten maar ik ben al vanaf het begin hier mee bezig. Grafieken die niet doen. Qbox die niet meer is te verkrijgen. Verbruiks- en kostenoverzichten die te pas en te onpas worden verstuurd mis er nog 1 van een maand. Kunnen ze niet meer terugvinden?..... Maar heb hier wel een dure installatie liggen waarvan ik nog niet goed weet of ze nu leveren of niet. Snap ook niet dat ze in de grafieken niet gewoon aan geven wat er is terug geleverd en wat er is verbruikt trek dat in een duidelijk overzicht van elkaar af. Op sommige Verbruiks- en kostenoverzichten staat gewoon 0 bij zelf opgewekte energie hebben de panelen nu gedaan of niet?......... Heel verwarrend allemaal.

Vr Gr: Daniel

Hierbij een afbeelding. Opgewekt 0 zijn mijn panelen defect?.... De eerst 7 maanden heb ik dat gedacht. Nu weet ik wel dat dit wintermaanden zijn. Maar kan me niet voorstellen dat ze 7 maand niet iets gedaan hebben.
Reputatie 3
Badge +9
Hoi @DanielLeppink.

Bedankt voor je reactie en het versturen van de screenshots.

In de energiegrafieken van Mijn Energie is het alleen mogelijk om je verbruik, teruglevering en opwek van het Windtegoed in te zien.
Verbruik wordt aangeduid met de gele balken, zoals je van ons gewend bent. Je teruglevering (de hoeveelheid stroom die je met zonnepanelen hebt opgewekt maar niet zelf hebt verbruikt) kan je terugzien als de gele balken onder de X-as (onder 0) komen. Er is dan sprake van zogenaamd 'negatief verbruik'.
De opwek van je Windtegoeden, indien je in het bezit bent van een stukje windmolen, wordt weergegeven in lichtblauwe balkjes.

De opwek van zonnepanelen die op je eigen dak staan, is niet in te zien in de energiegrafieken van Mijn Energie. Voorheen was dit mogelijk door middel van de Qbox Solar uitbreiding. Maar omdat we per 1 januari 2019 zijn gestopt met de dienstverlening achter de Qbox, is dit niet meer mogelijk.

De opwek van je zonnepanelen kun je monitoren met behulp van je omvormer. Vaak leveren de installateurs van je zonnepanelen hier een mobiele applicatie bij, waarmee je de losse opwek van je zonnepanelen kunt monitoren. Indien dit bij jou niet het geval is geweest kan je ook kijken bij één van deze alternatieve energieverbruiksmanagers.

Groeten,
Julian
Hallo dank u wel nog voor de info het is me nu het 1 en ander meer duidelijk. Ik heb nu een gratis account geregistreerd bij Umeter. Hoop nog wel dat de Verbruiks- en kostenoverzichten maandelijks beter verstuurd worden. Het gebeurt nog wel eens dat het een maandje overslaat.

Groetjes: Daniel

Reageer