Sticky

Wek jij het meeste op van alle Qurrent leden?

• 11 januari 2017
  • 30 reacties
  • 8663 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +13

Het maakt natuurlijk niet uit hoeveel panelen of windtegoeden je hebt, want alle beetjes duurzame zonne en wind-energie helpen. Maar we zijn wel benieuwd. Wie is onze absolute opwek Qing of Queen? En hoeveel wekken onze leden met gemiddeld op?

-> Vul onze poll in dan komen we er samen achter!
-> En laat een reactie achter als jij denkt het meeste op te wekken!

We hebben een leuk prijsje voor de winnaar. Kijk uit naar jullie reacties!
Groetjes Tanja

PS. Ik ben altijd om te kopen met witte chocola 😉

* ( Je aantal kWh = aantal wattpiek x 0.85 )

Ik wek per jaar op:

30 reacties

Badge +2
volgens mijn app zou ik 86% van het verbruik opgewekt moeten hebben, dat zou dan moeten zijn tegen de 3612 kWh, maar dat weet ik dan nog niet precies, omdat ik mijn eindnota nog niet in kan kijken.

Groet,

Dennis
Reputatie 4
Badge +6
Gelukkig heb ik een SMA 2 string mooi stil en een uitleesvenster.Bij de installatie was berekend dat ik 3420 kon opwekken,
dak Zuid 42 Graden Monokristallijn Canadian. Juni 2013 elk jaar is wel een beetje anders maar gemiddeld 4400 kWh.
en achteruitgang merk ik nog niets van.
Maar is opwekken van warm water met een zonneboiler 200 Liter en een WTW lucht water 200 liter die gaan aan als de zon schijnd . Of 3000 liter grijs water voor de toiletten en tuin sproeier. Ook gebruik ik de winterzon om een 1000 W elektrisch kacheltje de kamer warm te houden zonder probleem nu 19 graden, en geen andere verwarming aan.
Giel Klaver

Giel.
Reputatie 4
Badge +6
Beste Tanja , :@
Die witte chocola dat ken ik , roepen wij altijd in de middag thee tijd , was een uitspraak van mijn schoonmoeder ,
helaas overleden maar een goed mens , die zij dat , ze mocht van de Dokter geen donkere ,
Winnen ga ik niet, maar ik heb 13 windtegoeden. Zonnepanelen heb ik wel naar gekeken, maar in een huurhuis vind ik de risico's gewoon lastiger. Overigens, als iemand met windtegoeden wint is het ook zo dat hij/zij veel energie verbruikt natuurlijk 😛
Badge +1
4000 op mijn oostwest dak met steile hoek met 20 panelen.
Zonneboilers nog geen idee
1200 op mijn 8 dunnefilmpaneeltjes op het tuinhuisje

Volgens mij moet de schaal van de poll een beetje omhoog.
Badge
Ik ben van mening dat deze poll niet eerlijk is.
Iemand met een zuinig huishouden kan per definitie minder opwekken vergeleken met een groot gebruiker. (Want minder windtegoeden)
En uiteindelijk wekt iedereen met windtegoeden verhoudingsgewijs hetzelfde op.
Badge +1
Waarom niet?
Gaat toch alleen om de grootse opwekker?
Niet om de meest duurzamert
Badge
Grootste opwekker is ook grootste gebruiker, dus je zou het ook om kunnen draaien...
Mijn buurman (die nooit thuis is) kan maar 2 windtegoeden aanschaffen, want zijn gebruik staat dat niet toe.
Ikheb 14 windtegoeden, simpelweg omdat mijn huishouden meer stroom verbruikt vergeleken met de buurman.
Wek ik dan meer stroom op?
Volgens mn windtegoeden wel.
Maar in verhouding niet...
Badge +2
Ik zou vanaf januarie niet twee maar drie wind tegoeden hebben.
Een extra vanwege mijn verlenging van mijn contract met een jaar.
Vreemdgenoeg zie dat nog steeds niet terug.
Ja dat is het moeilijk tellen hoeveel ik opwek of ga opwekken.
Badge +2
in 2016 3.823 kWh teruggeleverd, opgewekt is dus nog wat hoger moet ik even op de omvormer gaan kijken
Reputatie 4
Badge +6
Rond 2000 energie was nog niet duur met drie personen en een B&B was de elektra 12000 kWh en het gas 4400 M2 toen een CV minder en close inn een 200 L. en 150 L. boilers meer de WTW en zonneboiler waren er wel.
Nu dus zie hier boven dus geen Stroom en rond de 850 m2 gas. Wel een persoon minder in huis de laatste zoon heeft een huis.
Het gebruik is een , maar het gaat ook om besparen. en wie het meeste aan energie opwekt ,door te laten zien wat veranderingen kunnen doen en hoe je er mee omgaat maakt je de beste, lijkt mij .
Groet
Badge +2
Ik lever per jaar bijna 5000kw op.
11 panelen op zolder en 10 panelen op de schuur/garage.
Helaas is van de panelen op de schuur garage een paar keer een microinverter kapot gegaan ondanks de 25jaar garantie daarop.

voor op zolder ligt op een schuin dak en liggen er vanaf begin 2013.
schuur/garage onder een hoek van 20c en heeft wat last van schaduw (vandaar de micro inverters) deze liggen er vanaf eind 2012

Tevens heb ik ook een zonneboiler van Solesta.

Reputatie 5
Badge +13
Winnen ga ik niet, maar ik heb 13 windtegoeden. Zonnepanelen heb ik wel naar gekeken, maar in een huurhuis vind ik de risico's gewoon lastiger. Overigens, als iemand met windtegoeden wint is het ook zo dat hij/zij veel energie verbruikt natuurlijk :P

Minder energie verbruiken is natuurlijk altijd beter Trevor 😉

In een huurhuis zijn zonnepanelen inderdaad een stuk lastiger. Aansluiten bij een zonnepark is dan vaak interessanter.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Iedereen wekt een stuk meer op dan verwacht! Natuurlijk is het meeste opwekken niet per definitie het beste. Zuinig omgaan met je energie verbruik is natuurlijk de basis.

De schaal van de poll had inderdaad een beetje omhoog gemoeten. Goed om te zien, want er zijn veel fanatieke opwekkers die richting de 5000kWh opwekken!
Badge +2
Vandaar dat ik overal in huis al LED verlichting heb.
Op alles sluipverbruikers schakelaars.
Daarnaast met domotica (wat helaas wel weer energie kost) dingen te automatiseren.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Richard,
Wat voor soort elektronica hebt je met domotica geautomatiseerd? Moet ik dan denken aan verwarming en verlichting? Of andere apparaten?

Groetjes, Tanja
Badge +2
Ik gebruik een raspberry pi met domoticz.
Daaraan een z-wave en rfx433 controller.
Ik stuur daarmee mijn nefit easy thermostaat aan (gebruik de nefit easy app niet meer).
Schakel de verlichting, rolluiken en screens.
Ook de ventilatie warmtepomp bedien ik ermee.
Ga nog een aantal uitbreidingen doen ivm aansturen warmtepomp dmv sensoren.
Reputatie 4
Badge +6
Ja natuurlijk gaat het om veel meer dan een hoeveelheid energie opwekken , in voorgaande reacties geef ik dat ook aan
zoals ook richard spijkers . Ik begon met de eerste spaarlamp in begin 1980 , 27 gulden een glazen pot waar je je fitting van de lamp mee brak. Zo zwaar en groot,ik heb er nog een die werkt. En nu alweer zo'n 10 jaar geleden de eerste Led lampjes een pieterig pitje met blauwe uitstraling aan de rand , Die heb ik in de kamer in een wandlampje gedaan uit +/- 1920 Helemaal niet mooi maar wel met een nog werkende schakelaar van porselein , ik vind de tegenstelling zo uniek de Led werd voorspeld door Einstein in die tijd . In heel het huis zitten ze nu ,steeds koop je er een als het nodig is en je zoekt waar ze goedkope hebben nou worden ze eigenlijk allemaal in China gemaakt dus kwaliteit ach ? Een led gaat niet kapot alleen de elektronica er voor wil nog wel eens stuk gaan. In de kamer zitten 27 lichtpunten nadeel van die Led is dat ze heel veel minder warmte afgeven , nou daar is het beter isoleren nou ook geschikt voor .
Kort om Wie koopt de meeste led lampen ?
Groet
Badge +2
Pol gaat toch alleen om het idee wat er opgewekt wordt. het is geen echte wedstrijd...
Gewoon leuk als indicatie wat er opgewekt wordt en danblijft het nog allemaal natte vinger werk.
Leuk om te zien hoe men inzicht krijgt in opbrengst en energiebesparing van anderen.
SMA heeft een hoop resultaten van zonnepanelen vrijgegeven. Als gebruiker kun je zelf aangeven wat hiervan zichtbaar is. Afgelopen jaar was mijn opbrengst 8445 MWh hoewel de prognose 7650 MWh zou zijn. Een goed jaar dus!
https://www.sunnyportal.com/Templates/PublicPageOverview.aspx?plant=1ee382f6-b276-487c-8aa7-7979534b3d6a&splang=

Bij www.sunnyportal.com staan nog meer vrijgegeven installaties.

Het maakt natuurlijk niet uit hoeveel panelen of windtegoeden je hebt, want alle beetjes duurzame zonne en wind-energie helpen. Maar we zijn wel benieuwd. Wie is onze absolute opwek Qing of Queen? En hoeveel wekken onze leden met gemiddeld op?

-> Vul onze poll in dan komen we er samen achter!
-> En laat een reactie achter als jij denkt het meeste op te wekken!

We hebben een leuk prijsje voor de winnaar. Kijk uit naar jullie reacties!
Groetjes Tanja

PS. Ik ben altijd om te kopen met witte chocola 😉

* ( Je aantal kWh = aantal wattpiek x 0.85 )
Badge +4
Leuk om te zien hoe men inzicht krijgt in opbrengst en energiebesparing van anderen.
SMA heeft een hoop resultaten van zonnepanelen vrijgegeven. Als gebruiker kun je zelf aangeven wat hiervan zichtbaar is. Afgelopen jaar was mijn opbrengst 8445 MWh hoewel de prognose 7650 MWh zou zijn. Een goed jaar dus!
https://www.sunnyportal.com/Templates/PublicPageOverview.aspx?plant=1ee382f6-b276-487c-8aa7-7979534b3d6a&splang=

Bij www.sunnyportal.com staan nog meer vrijgegeven installaties.

wat gebruik jij zelf? als jij deze grote aan systeem heb lijkt mij erg veel of er moet eclectisch verwarming zijn electrisch koken
ben benieuwd
Badge
1500 kWh = 6 maal wind tegoed. 8 panelen = 2000 kWh dus ongeveer 3500 kWh.
Panelen zijn pas in Juli 2017 geplaatst. dus nog even afwachten of ik dat ook werkelijk haal.
Reputatie 5
Badge +13
Mooie hoeveelheid opwek @Ton.Tieman! 250 kWh is bij 8 panelen volgens mij gemiddeld onder de ideale omstandigheden. Is dit de eerste keer dat je panelen hebt? Groetjes, Tanja
Badge
Hi allen, ik zit op 97*80Wp*0.85 =6596KWp, maar het verbruik ligt "iets hoger". Het huis is full-electric en ook de warmtepomp moet draaien.
Omdat ik nog geen seizoen gedraaid heb weet ik niet hoe we uit gaan komen...

Reageer