Beantwoord

Welk verbruik moet ik doorgeven in het geval van een overstap?

verbruik standen hoog en laag tarief ca 1600 kwh en 2000 kwh
teruglevering per saldo vlgs de meterstanden ca 4000 kwh
geproduceerde kwh vlgs monitoring van mijn zonnepanelen ca 6000 kwh
mij is niet duidelijk wat ik nu moet opgeven om mijn contract te vernieuwen
icon

Beste antwoord door FransvanWoerkom 12 januari 2018, 01:39

Hoi P.

Je neemt af 3600kWh, je levert terug 4000kWh. Er wordt gesaldeerd, dus netto lever je 400kWh stroom terug. Je zou dus kunnen invullen Verbruik 0, Zonnepanelen 400kWh.

Maar je eigen verbruik is kennelijk 5600kWh, dus kun je ook opgeven Verbruik 5600kWh, Zonnepanelen 6000kWh. In feite moet er hetzelfde maandbedrag uit komen.

Waar moet je trouwens iets opgeven om je contract te vernieuwen? Hopelijk bij Qurrent. Dan krijg je €40,00 voor die teruggeleverde 400kWh en zo'n €60,00 korting op je vastrecht in verband met die eigen opwekking van 6000kWh :-)

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Er is een maximum aan korting op vaste leveringskosten.
De hoogte van de korting bedraagt 1,037 eurocent per kWh (incl BTW) opgewekte stroom per jaar, met een maximum van 3500 kWh (€36,26 incl BTW). Dat is een maximale korting van 50% op de normale leveringskosten voor stroom.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Badge +8
Hallo P. Baron,

Bedankt voor je bericht en welkom op de community.
Bedankt voor hulp, Frans! Er is echter wel een maximum aan korting op vaste leveringskosten, dus dit heb ik voor je aangepast.

Je hebt nog een contract tot eind mei, maar je zal voor die tijd inderdaad een verlengaanbieding ontvangen. Deze gaat uit van het standaard jaarverbruik (SJV) oftewel het historisch verbruik. Dit komt overeen met de informatie die jij hier aangeeft, oftewel dat je teruglevering van 400 kWh hebt op jaarbasis. We kijken naar de hoeveelheid zonnepanelen die je hebt, en op basis van de 14 zonnepanelen krijg je de korting op vaste leveringskosten berekend.

Ik ben benieuwd of je het toekomstige verlengaanbod interessant vindt! Ik hoop dat je nog lange tijd samen met ons Nederland wil vergroenen.

Groet, Nina
Reputatie 4
Badge +12
Hoi P.

Je neemt af 3600kWh, je levert terug 4000kWh. Er wordt gesaldeerd, dus netto lever je 400kWh stroom terug. Je zou dus kunnen invullen Verbruik 0, Zonnepanelen 400kWh.

Maar je eigen verbruik is kennelijk 5600kWh, dus kun je ook opgeven Verbruik 5600kWh, Zonnepanelen 6000kWh. In feite moet er hetzelfde maandbedrag uit komen.

Waar moet je trouwens iets opgeven om je contract te vernieuwen? Hopelijk bij Qurrent. Dan krijg je €40,00 voor die teruggeleverde 400kWh en zo'n €60,00 korting op je vastrecht in verband met die eigen opwekking van 6000kWh :-)

Groet, Frans

Aanvulling van moderator Nina
Er is een maximum aan korting op vaste leveringskosten.
De hoogte van de korting bedraagt 1,037 eurocent per kWh (incl BTW) opgewekte stroom per jaar, met een maximum van 3500 kWh (€36,26 incl BTW). Dat is een maximale korting van 50% op de normale leveringskosten voor stroom.
Reputatie 4
Badge +12
Aha, ja, ik dacht al dat ik ergens 3500kWh had gelezen, maar ik dacht dat het over mijn eigen 14 panelen ging 😉

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen