Beantwoord

Werken mijn zonnepanelen wel?

Ik heb een aantal jaren geleden 4 zonnepanelen op mijn dak (op het zuiden) laten plaatsen. ze zijn via een stekker-stopcontactverbinding met mijn energienet verbonden.
Op mijn overzicht van Qurrent zie ik echter geen opbrengst.
Hoe kan ik nagaan of mijn panelen wel werken?
icon

Beste antwoord door Zr40 25 november 2016, 12:47

Op het overzicht van Qurrent kan de opwek alleen inzichtelijk gemaakt worden als je een Qbox Solar hebt en je omvormer op een aparte groep (zonder andere verbruikers) is aangesloten. Als je dat niet hebt dan zie je alleen je netto verbruik (totaal verbruik min totaal opwek).

Om na te gaan of je systeem werkt kan je het beste op een zonnige middag al je verbruikers uitschakelen. Je zou dan op je elektriciteitsmeter moeten kunnen zien dat je teruglevert. Hoe je dit precies herkent is afhankelijk van je type meter.
Bekijk origineel

1 reactie

Badge +6
Op het overzicht van Qurrent kan de opwek alleen inzichtelijk gemaakt worden als je een Qbox Solar hebt en je omvormer op een aparte groep (zonder andere verbruikers) is aangesloten. Als je dat niet hebt dan zie je alleen je netto verbruik (totaal verbruik min totaal opwek).

Om na te gaan of je systeem werkt kan je het beste op een zonnige middag al je verbruikers uitschakelen. Je zou dan op je elektriciteitsmeter moeten kunnen zien dat je teruglevert. Hoe je dit precies herkent is afhankelijk van je type meter.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen