Beantwoord

Wordt de opbrengst zonnepanelen niet meegenomen in berekening maandbedrag?

• 29 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 262 keer bekeken

Ik ben sinds kort weer bij Qurrent en heb op basis van mijn gebruik een nieuw maandbedrag voorgesteld gekregen er wordt hier helemaal geen rekening gehouden met mijn opwekking door de zonnepanelen.
Klopt dit?
icon

Beste antwoord door Natalia van Qurrent 31 augustus 2017, 13:51

Ja dat klopt, Harry. En welkom op onze community! :)

Het maandbedrag wordt berekend op basis van historisch jaarvebruik (gemiddeld van afgelopen 5 jaar) op het adres. Dit is puur gebaseerd op de meterstanden, en wordt berekend door de netbeheerder.
Als je al 5 jaar zonnepanelen hebt, zou je dat ook in de meterstanden terugzien, en alleen op die manier zou het meegenomen kunnen worden in je maandbedrag.

Hebben we je maandbedrag te hoog ingeschat? Het bedrag wat op je contract komt te staan wordt automatisch berekend. Maar wij kunnen een nieuwe berekening voor je maken waarin we ook je zonnepanelen in beschouwing nemen. Wil je dat we dit voor je doen? We horen het graag!

Groet,

Natalia
Bekijk origineel

3 reacties

Ja dat klopt, Harry. En welkom op onze community! :)

Het maandbedrag wordt berekend op basis van historisch jaarvebruik (gemiddeld van afgelopen 5 jaar) op het adres. Dit is puur gebaseerd op de meterstanden, en wordt berekend door de netbeheerder.
Als je al 5 jaar zonnepanelen hebt, zou je dat ook in de meterstanden terugzien, en alleen op die manier zou het meegenomen kunnen worden in je maandbedrag.

Hebben we je maandbedrag te hoog ingeschat? Het bedrag wat op je contract komt te staan wordt automatisch berekend. Maar wij kunnen een nieuwe berekening voor je maken waarin we ook je zonnepanelen in beschouwing nemen. Wil je dat we dit voor je doen? We horen het graag!

Groet,

Natalia
Goedemorgen.

aansluitend hierop....ik ben nieuwe klant en wordt geconfronteerd op het nieuwe adres met een historisch verbruik dat ik vroeger met een heel gezin nog niet gehaald heb in een huis dat drie keer zo groot was 🙂 Tegen de 200 euro in een heel klein huis straks dat na mijn veranderingen nog slechts twee gaskachels heeft. Het gas gaat op den duur helemaal de deur uit. Electrisch verbruik kan ik niet compenseren met zonnepanelen (mag in mijn geval niet) maar daarom kwam ik nu juist naar Qurrent! Ik wil graag aanpassing van mijn maandbedrag. Mijn eigen "historisch verbruik" is vele malen lager! Ik betaal momenteel rond de 120 euro. Ben ook van plan komende maanden meer winddelen te kopen. En dan veel wind bestellen uiteraard!
Hoi monimarc,

Historisch verbruik is inderdaad niet altijd eerlijk, als je nog niet lang op een adres woont en de vorige bewoners veel meer verbruikten. We gaan je maandbedrag verlagen naar €120! Je kunt dat geld beter gebruiken om te investeren in duurzame besparing! :)

Kun je je postcode en huisnummer naar mij sturen in een privébericht? Dan kan ik jouw gegevens ook in ons systeem vinden.

Groeten,

Natalia

Reageer