Beantwoord

Wordt er op het Verbruiks- en Kostenoverzicht gesaldeerd?

• 9 januari 2018
  • 1 reactie
  • 121 keer bekeken

Op mijn 2-maandelijkse verbruiksoverzichten zie ik dat de stroom die ik opgewekt heb, wordt gesaldeerd met het verbruik. Ik meende echter dat de saldering plaats vindt over een jaar, bij de jaarafrekening.
Wie kan hier uitsluitsel over geven?
icon

Beste antwoord door Nathan van Qurrent 12 januari 2018, 11:17

Hoi LADvanderMeij,

Goed om te zien dat je ons hebt gevonden op de community. Van harte welkom!
Op het 2-maandelijkse verbruiksoverzicht, zie je inderdaad terug wat er is verbruikt, en wat er is opgewekt. Indien er meer is opgewekt dan dat er is verbruikt, heb je een negatief verbruik.
Daarentegen wordt de saldering van de zonnepanelen pas op het eind van het jaar verrekend, middels de jaarnota. Als wij een heel jaar hebben geleverd, lezen wij de meterstanden uit. Daarop zal dan blijken wat er is opgewekt, en wat het verbruik is geweest over die periode.

Groetjes,
Nathan
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 2
Badge +5
Hoi LADvanderMeij,

Goed om te zien dat je ons hebt gevonden op de community. Van harte welkom!
Op het 2-maandelijkse verbruiksoverzicht, zie je inderdaad terug wat er is verbruikt, en wat er is opgewekt. Indien er meer is opgewekt dan dat er is verbruikt, heb je een negatief verbruik.
Daarentegen wordt de saldering van de zonnepanelen pas op het eind van het jaar verrekend, middels de jaarnota. Als wij een heel jaar hebben geleverd, lezen wij de meterstanden uit. Daarop zal dan blijken wat er is opgewekt, en wat het verbruik is geweest over die periode.

Groetjes,
Nathan

Reageer