Vraag

Zonnepanelen

• 2 april 2019
  • 4 reacties
  • 99 keer bekeken

Waar kan ik zien hoeveel ik live opwek van mijn zonnepanelen of waar kan ik zien wat de tot en met stand is, opbrengst zonnepanelen.

4 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Hoi @GerritBerkhoff,

Bedankt voor je bericht.

Live de opwek bekijken is helaas niet mogelijk. De opwek wordt verrekend tegen het verbruik en wat over blijft is het netto verbruik, dit wordt met enkele dagen vertraging getoond. Mocht je meer opwekken, dan zal het verbruik in de min komen te staan. Elke maand sturen we een verbruiks- en kostenoverzicht. Hierin staat het totale verbruik en de totale opwek van die maand. Het overzicht van de maand maart komt er nog aan. Het overzicht van de maant februari is op 4 maart verzonden.

Groet, Simon
Waarom staat er bij Zelf Opgewekt op het dashboard bij zonnepanelen dan 0%? Als ik duurzamer met energie wil omgaan, moet ik het e.e.a. toch minimaal dagelijks kunnen volgen? Ik snap niet dat jullie afscheid hebben genomen van de Q-box en dat daar geen alternatief voor gekomen is.

Groet,

Gerrit
Reputatie 2
Badge +4
Hoi @GerritBerkhoff,

Het 'Zelf Opgewekt' op het dashboard slaat niet op de opwek vanuit jouw eigen zonnepanelen, maar dit is gelinkt als je aangesloten bent bij een zonnepark. Daarom staat de opwek uit zonnepanelen voor jou op 0%.

Zelf hebben wij inderdaad geen alternatief. Wel bieden wij via Qurrent een korting aan op een CEMM monitoring. Meer informatie daarover kan je vinden op: https://community.qurrent.nl/qbox-24/alternatief-voor-de-qbox-solar-4298.

Groet, Simon
Reputatie 3
Badge +6
Wil je de PV opbrengst verhogen dan lees je eerst dit ,
Een studie werd uitgevoerd aan de Universiteit van Californië, San Diego. Het vinden van panelen die in 145 dagen in Californië niet waren schoongemaakt of geregend, verloor slechts 7,4% efficiëntie. Het betalen voor een keer per jaar schoonmaken was de investering niet waard. Huiseigenaren hebben niet genoeg geld verloren door de panelen niet schoon te maken om het waard te maken ze schoon te maken. Dit was gebaseerd op kleinschalige zonnepanelen. Als u een bedrijf hebt en veel panelen hebt, is het mogelijk een verlies voor u om uw panelen niet schoon te maken. Investeren in een keer per jaar schoonmaken is misschien een goed idee voor jou.
De kanteling van de zonnepanelen op uw dak komt het hele jaar door in werking. De zon is hoger in de zomer en lager in de winter. Het is dus een goed idee om de kanteling van de panelen aan te passen om de belichting te maximaliseren. Wanneer uw panelen zijn geïnstalleerd, kunt u beslissen of u ze wilt laten repareren of aanpassen. Door ze te laten repareren, maximaliseert u ongeveer 71,1% van uw blootstelling aan panelen. Als je het op een 2-assige tracker hebt, heeft het een belichting van 100%.
Als u een groot bedrijf bent, is een keer per jaar schoonmaken misschien iets om naar te kijken. Als uw panelen stationair zijn, is het enige onderhoud dat nodig is om ze schoon te houden.
Deel dit verhaal, kies je platform!Facebook
Twitter
LinkedIn
Reddit
Google+
Tumblr
Pinterest
Vk

Reageer