Beantwoord

Zonnepanelen aanmelden bij Qurrent?

• 2 juli 2018
  • 2 reacties
  • 484 keer bekeken

Badge
Ik heb sinds vorige week 10 zonnepanelen .Moet Qurrent ,hiervan op de hoogte worden gesteld? Ik heb ook nog windtegoed ,kan ik dat opzeggen ,of door laten lopen? Als laatste de saldering ,gaat in 2020 veranderen en ik heb nog een oude meter ,die zoals vandaag ,netjes terugdraait .Over een week krijg ik een slimme meter maar ik vraag mij af of het een goed idee is om de slimme meter te nemen omdat op de oude meter kunnen ze denk ik niet kunnen nagaan ,hoeveel je teruglevert . In ieder geval niet op afstand . Zit ik goed of er helemaal naast ?
icon

Beste antwoord door JohnKemmer 2 juli 2018, 15:33

Je panelen moet je op 2 plaatsen aanmelden: 1e is www.energieleveren.nl maar ook bij qurrent in je profiel moet je aangeven dat je panelen hebt plus het aantal. Duurt echter een aantal dagen tot weken voordat alles is verwerkt.
Wat het 2e punt betreft is Den Haag van plan om alle meters te vervangen die niet geschikt zijn om terugleveren aan het grid te registreren, let wel verplicht stellen. Of dit uiteindelijk een slimme meter wordt is niet bekend maar mag je wel vanuit gaan er moet immers gecommuniceerd worden met de netbeheerder ivm terugleveren.

De windtegoeden kun je gewoon zo laten.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Je panelen moet je op 2 plaatsen aanmelden: 1e is www.energieleveren.nl maar ook bij qurrent in je profiel moet je aangeven dat je panelen hebt plus het aantal. Duurt echter een aantal dagen tot weken voordat alles is verwerkt.
Wat het 2e punt betreft is Den Haag van plan om alle meters te vervangen die niet geschikt zijn om terugleveren aan het grid te registreren, let wel verplicht stellen. Of dit uiteindelijk een slimme meter wordt is niet bekend maar mag je wel vanuit gaan er moet immers gecommuniceerd worden met de netbeheerder ivm terugleveren.

De windtegoeden kun je gewoon zo laten.
Badge
Dank je wel John voor je duidelijke antwoorden
mvg Marco

Reageer