Vraag

Zonnepanelen en verbruiksgegevens

• 27 juni 2018
  • 6 reacties
  • 225 keer bekeken

Hallo, ik heb twee vragen:

• we hebben sinds vorige week zonnepanelen en leveren nu terug. Moeten we nog iets doen om te dit te melden oid of gaat dit automatisch goed?
  • We hebben het aflezen van info op 'dagelijks' staan maar dat werkt niet. Stedin is langs geweest, er was iets mis met de meter, dat is gerepareerd maar nog krijgen we geen gegevens. Waar gaat het fout?

6 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Aanmelden bij energieleveren.nl en in ME / profiel / contractgegevens dan naar beneden scrollen tot korting op je vaste leveringskosten hier ja aanvinken en aantal panelen opgeven.
Het duurt een aantal dagen voordat alles verwerkt is, soms wel 2 weken.

Om de opwek van de pv-installatie in de qurrent app te zien is naast de qbox ook de solar nodig. Heeft u deze niet dan ziet u alleen de "opwek - eigen verbruik" terug in ME en de app.
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Bien,

Ondertussen hebben wij elkaar via de chat gesproken. De zonnepanelen staan bij ons geregistreerd.

Voor het uitlezen van de slimme meter heb ik de technische afdeling geïnformeerd. Ik hoop je snel te kunnen contacten met positief nieuws!

Groet,
Tomer
Reputatie 3
Badge +9
Hoi Bien,

Ik zie dat we nog geen terugkoppeling hebben van onze technische afdeling over de uitleesfrequentie van je slimme meter.
Ik heb gevraagd of zij een update kunnen geven.

Zodra we nieuws hebben geven we dit gelijk aan je door.

Groeten,
Julian
Reputatie 4
Badge +8
Hoi Bien,

De technische afdeling heeft helaas nog geen antwoord op deze kwestie.

Ik hoop je snel met positief nieuws te kunnen berichten.

Groet,
Tomer

Update van moderator Julian 8-8-2018:

Tot op heden nog geen terugkoppeling van onze IT-afdeling. We hopen je snel goed nieuws te kunnen brengen.
Reputatie 5
Badge +13
Hoi Bien, onze IT afdeling is achter waarom je dagelijkse standen niet in Mijn Energie zichtbaar zijn.

We zien dat dagelijks uitlezen goed gaat sinds de meterwissel op 1-3-2018. In Mijn Energie zie je alle standen ook netjes bij Meterstanden. In de grafieken in Mijn Energie zie je echter elke dag van de maand hetzelfde verbruik. Met andere woorden, de grafieken gebruiken de twee maandelijkse meterstanden ipv de dagelijkse standen. Dit blijkt een fout in het systeem te zijn.

Ons ontwikkel team bij IT moet hier iets nieuws voor bouwen om dit op te lossen, dit verzoek is ingediend maar dat kan nog wel even duren voordat dat af is. Daar hebben wij helaas nog niet heel duidelijk zicht op. Zodra wij meer weten hoor je het direct.

Groetjes, Tanja
Reputatie 5
Badge +13
Hoi @Bien Ik ontving zojuist bericht van onze IT 'er dat het als het goed is is opgelost. Ik zie inmiddels verbruik. Zie jij dit ook? :)

Groetjes, Tanja

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen